۱۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۳۸

رنجکش:

امسال طرح سلامت دریا در گیلان با برنامه ریزی منسجم تر اجرا می شود

امسال طرح سلامت دریا در گیلان با برنامه ریزی منسجم تر اجرا می شود

رشت – خبرگزاری مهر: دبیر ستاد سلامت دریا در گیلان از اجرای طرح سالم سازی دریا با برنامه ریزی منسجم تر و حمایت بهتر طی سال جاری در استان خبرداد.

یونس رنجکش در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هرساله مردم شاهد اجرای طرح های سالم سازی دریا در استان هستند از اینرو می طلبد این طرح ها با کیفیت هرچه تمامتر و هماهنگی بهتر اجرا تا رضایتمندی مسافران و گردشگران بیشتر جلب شود.

وی اظهارداشت: امسال ستاد سلامت دریا دو ماه زودتر از سال های قبل فعالیت خود را آغاز و تاکنون این ستاد افزون بر شش جلسه خود را بطور منظم برگزار کرده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: شمال ايران با بهره گيري از موهبات بي شمار الهي همواره مامن گردشگران و دوستداران طبيعت بوده است.

وی افزود: گیلان نيز با داشتن جاذبه هاي متعدد تاريخي، تفريحي و گردشگري با تلفيقي زيبا از جنگل و دريا محيط مفرح و جذابي را براي گردشگران فراهم آورده است.

رنجکش تاکید کرد: این استان زیبایی شمالی با داشتن 300 كيلومتر ساحل، تنوع و جذابيت هاي طبيعي منبعي سرشار از فعاليت هاي تفريحي براي گردشگران است.

وی در ادامه از مسافران و گردشگرانی که از فن شنا چیزی نمی دانند و به دور از نگاه ناجیان غریق، خارج از محدوده طرح های سالمسازی دریا تنی به آب می زنند، هشدار داد: بیشتر مراقب باشند.

دبیر ستاد سلامت دریا در گیلان یادآورشد: اکثر غرق شدگان به دلیل عدم آشنایی به فن شنا، آشنا نبودن با نقاط خطرآفرین دریای خزر و توجه نکردن به هشدارهای ناجیان غریق در زمان مواج بودن دریا و شنا در ساعات تعطیل بودن طرح، جان خود را از دست می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آمار غریق پنج سال گذشته ( 88 تا 92) در گیلان به ترتیب 29، 40، 43، 47، و 40 نفر بوده که خارج از طرح های سالم سازی اتفاق افتاده است.

کد خبر 2307347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha